fbpx

10 pomysłów na nienudne kanapki

Kanapki zostały owiane złą sławą kiedy to kilka lat temu zapanowała moda na wykluczenie glutenu, w dużej mierze tak naprawdę bez powodu. Całe szczęście obecnie wzrasta świadomość, że jeśli nie masz zdiagnozowanych konkretnych jednostek chorobowych, to nie musisz traktować glutenu jako wroga numer jeden. W dalszym ciągu dobrze się ma jeszcze mit „pieczywo tuczy”, jednak coraz więcej specjalistów weryfikuje to mylne spojrzenie na chleb.

Świetna opcja na zdrowy posiłek

Kanapki mogą stanowić pełnowartościowy, zbilansowany posiłek i są idealną opcją kiedy nie masz czasu, ale chcesz zjeść coś zdrowego i pysznego. Myślę, że 10 minut, to maksymalny czas jaki spędzisz w kuchni w celu ich przygotowania (i to z myciem naczyń).

Jaki jest sposób na idealna kanapkę?

Przede wszystkim dobrej jakości pieczywo. Nie ma nic lepszego niż prawdziwy, chrupiący, świeży bochenek chleba prosto z piekarni. Żadne pieczywo z supermarketów nie może się równać z pieczywem wypiekanym na miejscu w lokalnych piekarniach.

Warto również, szczególnie jeśli chleb ma już kilka dni, podpiec go w piekarniku, tosterze, czy na patelni – to kilka minut, a robi dużą różnicę.

Wybierając pozostałe dodatki na kanapkę tj. warzywa, sery, masło czy owoce warto sięgać po te z targów, od zaufanych lokalnych dostawców, idealnie jeśli sami macie własny ogródek czy dostajecie prezenty z działki od mamy czy babci, wtedy na pewno czujecie różnicę w smaku.

Mam nadzieję, że poniższe propozycje kanapek zainspirują Cię do przygotowania kolorowych, smakowitych i bardziej oryginalnych wersji niż nudne kanapki z szynką, serem i plasterkiem pomidora. Koniecznie daj znać, która opcja najbardziej przypadła Ci do gustu!

1. Hummus buraczkowy/fasolka szparagowa/groszek zielony/feta/mięta

2. Awokado/boczniaki marynowane w sosie sojowym/szczypiorek

3. Skyr jagodowy/jeżyny/masło orzechowe

4. Hummus/jajko/fasolka szparagowa/ogórek/szczypiorek

5. Awokado/pieczona papryka/pieczony batat/grillowane halloumi

6. Cieciorka w sosie pomidorowym/awokado/bazylia

7. Hummus/pomidor malinowy/pesto/mozzarella/bazylia

8. Awokado/kurki smażone z cebulką/świeży ogórek

9. Limonkowy twarożek/maliny/puder z erytrytolu

10. Awokado/kimchi/feta/szczypiorek

Komentarze:

Dodaj komentarz

Przewiń do góry